Friday, November 29, 2013

 Ni adalah sebahagian anak muda yg ada di rumah. Echer dan Kuning tu umur 6 bulan dan depan ni bapak muda. Tak boleh main dah sbb kaki kiri kudung akibat dari main balut. Ni la penangannya kalau main balut pastu ikat dgn getah. Mungkin akibat terlalu ketat pegangan getah sampai darah tak jalan. Sehari lepas main kaki lebam biru. Masuk minggu ke-2 satu-satu jari mati.Tetap disimpan untuk turun benih.
Semua baka yg ada di rumah jenis main ketip body.    
 Cuba tengok perbezaan bapak muda ni dengan ayam lain yang biasa ada di rumah kita..Temoloknya sebelah kiri.Biasa ayam sebelah kanan. Ni la sebabnye saya simpan jugak walaupun dah cacat kaki..Cacat pun bila ada orang datang rumah masih ada yang minta nak beli..tapi sorry la...x jual beb..main cantik ni..Tgh turun benih dgn ibu sebelahnya gambar di atas...
 Ni adik kepada ayam kat bawah ni..Umur 9 bulan...batang kaki...Ayam masih dalam proses cuci....lembik lagi nie....
Umur sama dgn kat atas 9 bulan...beza cuma dia ni dah boleh bawa main...

5 comments:

  1. Replies
    1. DENGAN IBU GOMES DIHONGKONG
      ANDA PASTI DI BANTU KARNA KAMI SUDAH MEMBUKTIKANYA
      Pusat Pesugihan di Tanah Jawa Timur
      Apakah anda mempunyai masalah dibawah ini:
      - Kesulitan Ekonomi
      - Banyak Hutang
      - Rejeki Seret
      - Susah Mencari Pekerjaan
      - Susah jodoh
      - Pasangan Selingkuh
      - Sakit menahun dan di vonis dokter tidak akan bisa sembuh
      - Belum Mempunyai keturunan

      Ki DARMO Siap menjadi perantara hajat dibawah ini: jual beli tuyul
      -Pesugihan Dana Gaib-Pesugihan Tuyul
      - Pesugihan Tanpa tumbal
      - Pesugihan Kakang Kawah Adi Ari-ari
      - Pesugihan Tuyul
      - Pesugihan Buto Ijo
      - Pesugihan Nyi Blorong
      - Pesugihan Kembang Kantil
      - Pasang Susuk kembang Kantil
      - Pelet Mimi lan Mintuno
      - Pengasihan Semar Mesem
      - Pengasihan Jaran goyang
      - Memisahkan Pasangan Selingkuh
      - Pengobatan Kanker, HIV, dll
      - Ritual Memohon Keturunan
      - Backing Usaha
      - Pengisian Benda Pusaka
      - Mengusir Hantu dll
      - Pencalonan Lurah, Camat dll
      - Ritual Enteng Jodoh
      ATAU BERMINAT ANGKA TOGEL DI JAMIN TEMBUS 2D,3D,4D,5D,6D,7D,
      ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI DARMO--http://sayajual-awakbeli.blogspot.com

      Apakah anda sudah malang melintang alias kesana kemari ikhtiar mencari, dukun, paranormal, kyai dll, tetapi belum cocok atau jodoh. Maka tidak ada salahnya anda ikhtiar bersama Kami.dengan HUBUNGGI NOMOR -AKI DARMO 082-310-142-255

      Delete
  2. Tu je la baka sisik buruk yg ada. 3 beradik dulu tp abg2nye mati.burn jae.

    ReplyDelete