Sunday, April 18, 2010

PELIK TAPI BENAR


Hari nie aku start lewat ckit proses ayam sbb tak banyak 5 ekor je. 8.15am aku start sembelih seekor demi seekor. Sampai giliran ayam ke-4 (9.40am) aku pun sembelih la..Nak dijadikan cerita ayam tu menggelepar sekejap pastu dia terus tegak berdiri sampai la petang tadi waktu aku bagi makan HI-TEA untuk diorg, ayam tu aku tgk masih hidup. Yang peliknye urat dah putus tapi dia masih boleh jalan lagi.
Aku pun rujuk la kat memeber aku nie Ust.Shahadan tanya alkisah ayam nie camne. Dia ckp kalau esok aku tgk dia mati tanam je la. Last aku masuk umah pukul 7.20petang tadi ayam tu masih relax berjalan ngan geng2 dia. Jauh gak jarak antarabelakang umah aku tu ngan kawasan reban.Ini la kuasa Ilahi.......
Malam time aku pun crite la kisah nie kat org tua2 di surau kg aku ni. Mcm2 la pandangan diorang,tapi Tok Din sedara aku yang selalu jadi tukang sembelih setiap kali hari raya Qurban atau kenduri kendara tak pernah mengalami kejadian pelik tapi benar camni.Ada lak yg suruh aku belah perut ayam tu bila mati nanti, tgk kalau2 ada geliga. Aku pun x tau la. Setau aku batu geliga cuma ular je.

No comments:

Post a Comment