Saturday, October 23, 2010

Harga Makanan dan Ayam Naik

Assalamualaikum wbt.............

Lama betul tak update blog ni. Nak kata sibuk sangat tak juga. Malas tu la yang sebenarnye.Ditambah pulak dengan gambar tak dapat nak update lagi bertambah malas dibuatnye.Aidilfitri pun dah lama berlalu,sekarang nie Aidiladha pulak yg akan mendatang.Order ayam insya-Allah akan tinggi balik.

Sebelum tu saya ingin mengucapkan semoga berjaya kepada seorng lagi rakan ternak kita yang baru mula menceburkan diri dalam ternakan ayam kampung ini. Saudara Khairul yang telah memasukkan sejumlah lebih 100 ekor ayam kampung ori untuk dijadikan baka di reban ternakannya yg terletak di Benta Pahang.Tak jauh dari tempat saya.Lebih kurang 1/2 jam je.

Saya ingin berterima kasih kepada pembeli ayam kampung saya samaada dari anak atau yg sedia untuk dimakan. Kak Su, Rakan Pejabat, Ustaz Wan Adnan, Pakcik Pian dan ramai lagi.

Harga ayam kampung mungkin akan dinaikkan sedikit sekitar RM3.00 tapi saya tak tau la kat tempat lain. Ini berikutan kenaikan mendadak harga makanan ayam terutamanya jagung yg naik sebanyak RM5.00.Ini la yg menyebabkan ramai penternak yang masih baru atau yg dah lama bertapak pun boleh sedikit tergugat akibat dari kenaikan harga barang. Bila ditanya kenapa harga naik,peruncit ni senang je jawab. "Saya tak tau wo...ini pembolong kasi naik." Bajet baru berlalu. Takde pun bagitau kenaikan harga minyak,tau2...harga makanan ayam naik.Tu yg pelik dan ajaibnye.

Insya-Allah next chapter saya akan update blog saya ni beserta gambar.See U Soon.
Semoga kita semua berjaya dalam bidang yang diceburi.

Wassalam.

1 comment:

  1. saya nak jual ayam kampung kacuk
    hrga sekitar RM7-RM7.50 bergantung kepada kuantiti.
    500-600ekor =7.50/kg
    600 keatas = 7.00./kg
    En Zul berminat x
    untuk lebih lanjut sila hubungi saya
    suriana - 0139782837
    bertempat - kelantan.

    ReplyDelete