Sunday, April 17, 2011

Pama & Ekor Lambak

Assalamualaikum wbt.....

Kali ni lama betul aku tak update blog.Problem lepas satu-satu. Dari h.pon kena virus habis semua phonebook delete sampai la komputer pulak rosak.
Agak lama juga dah aku bela ayam kampung nie. Sekarang aku dah nak menambah peliharaan aku kepada ayam sabung lak. Apapun ayam kg tetap no.1. Kat bawah nie serba sedikit gambar ayam sabung yg tgh aku cuba untuk turun baka.




Jantan ni aku beli kat member dari Terengganu. Sedang dlm proses kacukan dgn ibu ayam yg aku beli dari Kedah. Bapak ni berat dlm 3.3kg. Sekarang tengah salin bulu. Byk kali dah aku buat sparring. Main betul2 je belum kesempatan lg.Baka hujung.




Ni plak ayam jantan baka hujung yg aku beli dari kaki main bon. Ayam ni buta mata sebelah tapi disebabkan hati dia yg kering aku jg. Pun dlm proses untuk turun baka kali-2. 


2 gambar diatas adalah anak ayam ibu tadi ni. Ibu ni main batang kaki. Libas memang best. Bapak dia yg mata buta kat atas tadi jugak. Hujung bulan ni semua anak ayam ni aku hantar balik ke K.Kangsar Perak untuk dijaga oleh bapak mertua aku. Takyah aku beli padi sbb kat sana ada sawah padi.Hehehehe.....

Ni pulak bapak ayam batang kaki sedang dalam proses turun baka dgn ibu ayam taji. Proses kali 1 semua telur gagal menetas. Tak tau la kenapa.

Insya-Allah bulan 6 nanti akan ada keluaran terbaru dari aku....mungkin untuk jualan atau hanya paparan sahaja....



1 comment: